افراد سيگاري و چاق، در معرض ابتلا ..

يك فوق تخصص جراحي قلب و عروق، چاقي، بي تحركي و مصرف سيگار را از جمله عوامل خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي برشمرد. عنايت الله كريميان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، اترواسكلروز (تصلب شرائين) را شايع ترين بيماري قلبي دانست و اظهار كرد: روند صنعتي شدن جوامع و روي آوردن افراد به غذاهاي آماده و همچنين افزايش وزن، بي تحركي، مصرف سيگار و فشار روحي، موجب انسداد عروق كرونر مي‌شود.

اين پزشك متخصص، افراد بالاي ميان سال را گروه در معرض خطر ابتلا به اتروسكلروز عنوان و تاكيد كرد: هر نوع درد سينه نامعمول و غيرمنتظره‌اي مي تواند مشكوك تلقي شود.

استاديار دانشگاه علوم پزشكي زنجان، با اعلام اين مطلب كه شيوع و ريسك بيماري‌هاي قلبي در مردان بيش از زنان مي‌باشد، اظهار كرد: در سنين بالاي 60 سال ميزان خطر در هر دو جنس برابر است.

كريميان در خصوص علائم تصلب شرائين، بيان كرد: در عمده بيماران، در هنگام فعاليت و گاهي حتي در حال استراحت، درد سينه ظاهر شده و در موارد نادر فرد دچار تنگي نفس و تپش قلب ناگهاني مي‌شود.

اين فوق تخصص جراحي قلب و عروق گفت: حداقل 10 دقيقه ورزش در روز، كنترل وزن، مصرف ميوه‌جات و سبزيجات تازه و روغن‌هاي مايع، همچنين پرهيز از مصرف سيگار، غذاهاي چرب، فست فود و دوري از استرس از ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي پيشگيري مي كند.

وي از درمان طبي و دارويي و استفاده از بالون- آنژيوپلاستي بدون نياز به جراحي به عنوان راه درمان بيماري‌هاي قلبي در گروهي از مبتلايان نام برد و تصريح كرد: در گروه ديگري از بيماران، جراحي تنها روش درمان قطعي مي باشد كه در آن از طريق پيوند رگ، تنگي مجرا برطرف مي‌شود.

كريميان پس از تصلب شرايين، بيماري‌هاي روماتيسمي و سپس مادرزادي را از جمله شايع ترين امراض قلبي دانست و افزود: بيماري‌هاي مادرزادي قلب كه به دسته‌هاي مختلفي تقسيم مي شوند مي تواند در بدو تولد و يا در سال‌هاي آينده زندگي فرد، خود را نشان دهد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, | 23:29 | نویسنده : arminkarimian |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.